Bonjour!! - Reisverslag uit Clairvaux-les-Lacs, Frankrijk van Marieke Vording - WaarBenJij.nu Bonjour!! - Reisverslag uit Clairvaux-les-Lacs, Frankrijk van Marieke Vording - WaarBenJij.nu

Bonjour!!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

11 Mei 2011 | Frankrijk, Clairvaux-les-Lacs

Daar ben ik weer, met een nieuw verhaal en nieuwe gebeurtenissen.

De rust is weer een beetje weder gekeerd, dus er is weer tijd om jullie op de hoogte te houden en om te internetten!

30 April kwamen na 1,5 maand voorbereiden dan eindelijk onze eerste gasten aan, vroeg op bed, goeie slaaprust, begon de dag met de tuinsetjes klaarzetten. Rond 11:00 uur kwamen de eerste gasten aan, en dat voelde gek genoeg een beetje raar. We hadden er net 5 weken op zitten met zijn 4-en en na een drukke zaterdag waren er ineens 204 gasten!

De drukte, stress en een stroom van vragen die over ons heen kwam, maakte iedereen blij. Dat was een teken dat wij duidelijk toe waren aan andere aanspraak als van ons eigen team. En er aan toe waren de gasten te woord te staan en te helpen waar mogelijk. Na een drukke dag, waar maar weinig pauze in voor kwam en het een geklauter van berg op berg af was, besefte ik me weer dat er zoveel verschillende mensen bestaan. Maar dat maakt het werk wel afwisselend en leuk.

Ik geniet overigens elke dag, dat ik hier ben, dat ik hier werk en van het prachtige weer natuurlijk. Er heerst op dit moment een hittegolf en dat betekend dat we tijdens de tenten bouwen het soms hard te voorduren hebben.

Door de drukte van 30 april, toen alle mobile homes ineens volgeboekt waren, moesten wij onze mobile verlaten... en inruilen voor een tent. In mijn vorige bericht was nog te lezen dat dit nog niet aan de orde was maar, door de vele lastminutes moesten we toch verkassen!!
En dat was de eerste nachten koud! Maar met 5 dekens op was het toch goed te doen! Het is eigenlijk heel gezellig in een tent! Tot nu toe dan want er komt vast nog een dag dat ik me aan de douchjes en toiletten ga ergeren! Maar voor nu ben ik nog erg enthousiast en positief over het feit om in een tent te leven! Het is erg gezellig en we hebben er een leuk plekje van weten te maken. Partytent in het midden, bbq erbij en we koken elke dag lekker buiten, zo hebben we het gestink ook niet in de tent!

Het team kan het nog steeds erg goed met elkaar vinden en lachen iedere dag heel wat af. Niemand is chagrijnig, iedereen werkt hard en iedereen heeft zo zijn eigen humor! dus iedere dag lachen geblazen tot tranen toe! Aan de sfeer ligt het niet!

Nog niet iedereen weet het en daarom lijkt me dit een goed moment.. Ik heb het namelijk zo naar mijn zin dat ik heb besloten om langer te blijven. Intern heb ik gesolliciteerd voor het afbouwteam en wanneer ik hier klaar ben, voeg ik me voor 1,5 maand bij dit team om vervolgens een aantal landen af te gaan om de campings winterklaar te maken. Ook ben ik al aan het solliciteren geslagen voor de winter en als alles goed gaat, zit ik de winter in Oostenrijk als reisleidster bij Husk!! Ik heb er nu al zin in, het werken in het buitenland bevalt me super goed en ik kan na een jaar in de horeca eindelijk doen waar ik voor geleerd heb. Dat is een goed gevoel!

Maar voordat het zover is, moeten we natuutlijk eerst hier het seizoen weten te volbrengen. Maar dat moet met een topteam, het mooie weer en zo'n mooie camping wel gaan lukken!

Verder zijn er naast het harde werken natuurlijk ook vrije dagen, het openbaar vervoer is hier nog niet zo goed geregeld omdat het laagseizoen is. En ik autoloos, ben natuurlijk altijd een beetje afhankelijk van iemand anders of het openbaar vervoer. Maar gelukkig had ik 200 gasten! haha dus ik ben afgelopen vrijdag meegevraagd door Familie de Boer om mee te gaan naar de grotten en naar een Abdij! Ik ben altijd benieuwd naar nieuwe en vooral toeristische attracties en uitjes, dus waarom ook niet!

Hebben een heerlijk dagje gehad, ondanks dat de grotten vanwege rotsgevaar was gesloten en de Abdij niet zo heel veel voorstelde hebben we wel een leuke dag gehad. Onderweg lekker gepicknickt en op weg er naar toe zijn we langs een onwijs grote stuwdam gereden, dus al met al toch veel gezien!

Morgen zal ik de foto's plaatsen!

Dit was het weer voor nu! Voor de mensen die trouw iets achterlaten, super leuk! thanks! tot de volgende keer!!

Bonsoire! bisous Marieke

  • 11 Mei 2011 - 19:39

    Lia:

    hey skattie!!!!

    Dus je vermaakt je wel prima daarzootjes!!! Ik vind het hier maar stille boel zonder jouw, begin nu toch wel echt te beseffen dat het altijd wel heel gezellig met je was. Ik vind het fijn om te lezen dat je het ontzettend naar je zin hebt, en dat je daar ook langer wilt verblijven. Super dat je straks misschien in Oostenrijk terecht komt, wie weet treffen we elkaar op de wintersport, tenminste dat zijn wel onze plannen, maarja je weet het hier maar nooit hoe het allemaal verloopt!!!

    Skattie enjoy en have fun

    dikke kus en knuffel van ons!!

  • 11 Mei 2011 - 19:59

    Ineke :

    weer een leuk verhaal marr! ! Super dat je het zo Naar je zin hebt. Xx

  • 11 Mei 2011 - 20:28

    Gert Yvonne Maureen:

    jaja daar was ze dan, je zult wel gedacht hebben, mooi is dat
    heur maor niks uut de phoenix, nou meis zijn je nie vergeten hoor!
    Heeeeeel wat bij te lezen hier, maar zo te lezen heb je het prima
    naar je zin, en dat is fijn te horen. Leuk dat je nog langer in
    het buitenland gaat verblijven, helemaal jouw ding!
    Hier gaat het goed, Gert druk ant wark, Maureen weer naar school
    en ik nog in thuis herstellend van operatie.
    Veel werkplezier en houd je in de gaten, dikke knuffel en kusss


  • 11 Mei 2011 - 20:46

    Sanne Tigelaar:

    Mariek!
    Wat een leuk verhaal weer!
    Lekker aan het genieten dus! En een leuk vooruitzicht voor de winter!

    Geniet er nog van!
    liefs xx

  • 12 Mei 2011 - 18:27

    Catharina:

    Heyyyyy
    Wat een leuk verslag heb je weer geschreven en wat super dat je het zo naar je zin hebt en nu helemaal op je plek zit.
    Geniet van alle mooie dingen!!!
    Groetjes Catharina

  • 16 Mei 2011 - 10:28

    Marinka:

    Hey laiverd,

    Wat een nice story! Heerlijk om het te lezen! En de foto's zijn plaatjes!
    Wat fijn dat het werk zo goed bevalt! Hmm Oostenrijk, dat klinkt goed..Jo kent de weg er al naar toe, dus wie weet...haha :D

    Hier is alles ook goed. Gisteren weer ff ouderwets met de dames bakker in Wijster geweest...kantine-balzak-pot...was weer goed te doen! Jammer dat je er niet bij was..

    Girl, geniet van de komende tijd. En veel succes, verheug me nu alweer op 't volgende verhaal!

    Dikke kus

  • 19 Mei 2011 - 08:12

    Christa:

    Wat leuk om te horen dat je het daar naar je zin hebt! Echt leuk joh!..
    Dus je gaat ook nog naar Oostenrijk! Spannend zeg.. :D Wel heel gaaf dat je dit nog allemaal gaat doen zeg.. Nou ik lees binnen kort wel weer je nieuwe verhaal:D! hahah..

    Hier gaat verder alles goed.. en zit nu lekker saai op school :P

    Liefs(K)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Clairvaux-les-Lacs

Une nouvelle expérience!!

Recente Reisverslagen:

27 Oktober 2011

Top, top, top!

09 Oktober 2011

Plekken waar je nog lang van na droomt…

26 September 2011

Op pad!

16 September 2011

Het seizoen is voorbij!

28 Augustus 2011

Chaos in Trept!
Marieke

Actief sinds 08 Feb. 2011
Verslag gelezen: 576
Totaal aantal bezoekers 60781

Voorgaande reizen:

03 November 2014 - 20 November 2014

Rondreis Sri Lanka

05 November 2013 - 20 November 2013

Vietnam!!

17 Oktober 2012 - 14 November 2012

India!!

02 Mei 2012 - 13 Oktober 2012

La Belle Vie

15 November 2011 - 25 Maart 2012

Winterseizoen im Deutschland!!

30 Maart 2011 - 12 November 2011

Une nouvelle expérience!!

Landen bezocht: