Het seizoen is voorbij! - Reisverslag uit Clairvaux-les-Lacs, Frankrijk van Marieke Vording - WaarBenJij.nu Het seizoen is voorbij! - Reisverslag uit Clairvaux-les-Lacs, Frankrijk van Marieke Vording - WaarBenJij.nu

Het seizoen is voorbij!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

16 September 2011 | Frankrijk, Clairvaux-les-Lacs

Yes we did it! We brachten 6 maanden door met elkaar en met alle gasten, iedere week weer andere en verschillende. Zonder ruzies of tegenslagen zijn we het seizoen door gekomen! 4 september sloot de camping en hadden wij nog een week gasten, zondag 11 september zijn ze allemaal vertrokken. Deze dag werd afgesloten met een barbeque, het personeel van Vacansoleil en Camping le Fayolan werden uitgenodigd en de champagne vloeide rijkelijk! Familie Rolloos bedankt! Bij vertrek kregen wij namelijk een heerlijke fles Champagne aangeboden, om ons op deze manier te bedanken! Erg lief en hij smaakte heerlijk!

Na zondag betekende het niet dat ons werk er helemaal op zat, we hadden nog het 1 en ander te doen. Gasflessen rijden, puinhoop rijden, mobile homes winterklaar maken enz. Het waren 2 dagen waarin we gigantisch veel werk hebben verricht, waardoor we gistermiddag konden zeggen `jongens we zijn klaar tijd voor een biertje!`

Alles is opgeruimd, alles is klaar voor de afbouw en de mobile homes voor de winter, alles is afgehandeld, de laatste faxen zijn de deur uit, bestellijsten liggen klaar voor de logistiek... Ons werk met dit team zit er op!

Een raar maar voldaan gevoel, volgende week maakt mijn leuke team plaats voor een nieuwe, terwijl zij de 20e afreizen naar NL blijf ik hier om verder te gaan met het afbouwteam.

Als ik erbij nadenk dat ik ook volgende week thuis had kunnen zijn, baal ik lichterlijk, want ik begin nu toch wel zo nu en dan mensen te missen. Maar het is voor een goed doel en heb er erg veel zin in.

Het zijn nog 5 dagen met mijn team, en die moeten goed benut worden! Vandaar ook dat we er vandaag op uit zijn gegaan. Roy, Fem en ik zijn vandaag in Baume le Messieur geweest en daarna naa Chateaux le Chalon. Baume le Messieur is een dorp dat ook staat op de werelderfgoedlijst, dat laatste wil nogal wat zeggen, want hier kom je niet zomaar op. En dat was ook zo! Onvoorstelbare uitzichten, prachtige mooie natuur, midden tussen de bergen ligt een geweldig klein maar mooi dorpje. Zie foto´s...

Nadat we eigenlijk hadden geconstateerd dat we allemaal trek hadden en terug naar de Camping zouden gaan, zag Fem ineens iets moois, boven op een berg ligt een plaatsje genaamd Chateaux le Chalon. In haar enthousiasme "jooaaah Roy kunnen we daar niet heen?" haha .. Roy vind alles best dus we hielden onze trek nog maar even voor wat het was. Op de weg naar boven zaggen we gigantische druivenvelden met in de verte de plukkers, het is namelijk oogst tijd.

Aan de kant werd er gestopt, maar de plukkers waren te ver weg. "Jammer", dachten we... Maar uit het niks, kwamen we een afslag tegen op de weg naar boven en we dachten dit moet de weg zijn naar de plukkers... en jawel ! We kwamen steeds dichter en dichter bij ze! Geweldig om te zien hoe dit proces gaat. Een oude man met een flinke 'mand'op zijn rug schreeuwde enthousiast naar zijn groep "Les Hollandais sont arrives!" Geweldig! Alsof we komen helpen! De man begroette ons vriendelijk en we vroegen of we een paar foto's mochten maken. Geen probleem! "Kom mee!" De man plukte gelijk van allerlei soorten druiven voor ons om te proeven! We hadden het er nog over op de heenweg, "deze druiven zouden wel zuur zijn!". Maar in tegendeel! heerlijke smaak, zoet zelfs, waarom sommige witte wijnen dan zo zuur moeten zijn! Dat zal wel aan de druif liggen!

Echt een super leuke ervaring om dit te zien en mee te maken! Zo'n Fransman die dan helemaal enthousiast is doordat je langskomt, helemaal top!

We maakten onze rit af en bij terugkomst werden uiteraard foto's bekeken! Wat kan je van foto's toch vrolijk worden!

Morgen gaan we samen met Pieter naar Lyon, op Parijs na de grootste stad Frankrijk. Er zijn een aantal fantastische bezienswaardigheden in Lyon dus ik ben erg benieuwd!

We zijn nu dus een paar dagen vrij en uitstapjes als deze zijn te gek om te doen met zijn allen. Het hele seizoen ben je gescheiden van elkaar vrij en kan je niks samen doen. Ik geniet van deze dagen! Het weer zit mee, tot nu toe 26 a 28 graden dus dat is super om iets te ondernemen!

Volgende week meer, ik hoop dat jullie mijn verhaaltje leuk vonden en geniet van de mooie foto's!

Gros bisous a vous tous!

A bientot!

Liefs Marieke

• 16 September 2011 - 11:55

Sanne Tigelaar:

Is zeker wel een voldaan gevoel, dat jullie samen zown goed seizoen gedraaid hebben! Nu nog lekker afbouwen en dan kun jij ook weer naar huis ! Moeten maar even afspreken wanneer je weer terug bent!
    Nog heel veel succes met de laatste werkzaamheden en veel plezier nog even!
    liefs xx

• 21 September 2011 - 11:41

Marion Rolloos:

Hoi Marieke, fijn dat de champagne smaakte, hij was jullie echt gegund.
    Robert is inmiddels geslaagd voor zijn module wijn proeven, heeft hij niet voor niks geoefend bij jullie op de camping.
    Waarschijnlijk komen wij volgend jaar weer, om in ieder geval Chalon te bezoeken en Beaume le Messieur.
    Na jouw reisverslag te hebben gelezen en je foto's bekeken zeker een bezoekje waard.
    Nou lieve Marieke nog even flink door werken en dan kan je binnenkort met een voldaan gevoel weer naar huis. Veel liefs van ons en misschien tot volgend jaar.