Only us!! - Reisverslag uit Clairvaux-les-Lacs, Frankrijk van Marieke Vording - WaarBenJij.nu Only us!! - Reisverslag uit Clairvaux-les-Lacs, Frankrijk van Marieke Vording - WaarBenJij.nu

Only us!!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

08 April 2011 | Frankrijk, Clairvaux-les-Lacs

Bonjour mensen, hier dan, na mijn gevoel eindelijk een bericht vanuit Frankrijk.

Ik vind het eindelijk, omdat ik niet meer gewend ben zonder internet door het leven te gaan. Een dikke week geen internet voelt bijna als een maand niks van me hebben laten weten.

Het is een geweldige eerste week geweest, waar ik al ongelofelijk veel heb meegemaakt, geleerd en heb gezien.

Woensdag 31 maart vloog ik vanaf Rotterdam naar Geneve, waar ik opgehaald werd door collega Roy, die er al 10 uur reizen op had zitten.

De ontmoeting ging super, ondanks dat we elkaar slechts op de training in Eindhoven hadden gezien! Roy stond me namelijk op te wachten in de aankomsthal! Helemaal goed!

Die arme jongen moest maar liefst 3x zijn kofferbak uitladen onderweg, bij de douane en zag er moe uit.

Vanaf het moment dat ik ben geland tot nu, kan ik eigenlijk alleen maar zeggen dat het hier fantastisch mooi is! De smalle weggetjes door de bergen die je vanaf Geneve dwars door het Parc Naturel Regional du Haut Jura voert richting Clairvaux zijn geweldig mooi. Je wordt verrast met prachtige uitzichten. Vanaf Geneve deden wij er zo´n 1,5 uur over om in Clairvaux te komen, terwijl het maar 97 km is maar de wegen zijn er of heel slecht of heel steil! 10% helling is niks!

De dag voor vertrek had ik al vanuit het hoofdkantoor te horen gekregen dat Roy en ik de eerste nacht niet op de camping terecht zouden komen. Omdat de water en electra voorziening nog niet in orde was. Er was voor ons een overnachting in een hotel geregeld, erg fijn. Zeker voor Roy die al zo veel uur gereden had. Bij aankomst was het hotel gesloten en ik dacht: “ja hoor het begint al goed”, zag ons al helemaal zitten de hele nacht in de auto. Om 17:30 uur was het hotel geopend en we besloten de boel eerst maar eens te verkennen.

Al snel kwam le grand lac van Clairvaux in zicht en het kon niet anders dan dat hier de camping aan gelegen zou zijn. En dat was ook zo! Camping LeFayolan ligt als laatste in een rij van campings, met maar liefst 17 ha grond is dit de grootste camping van de 3. Camping la Grisiere in het midden en Camping Grand Lac dat overigens ook bij onze camping hoort als eerste.

De omgeving is hier zo ongelofelijk mooi! De camping is gelegen midden tussen de bergen met als gevolg dat het voor gasten maar ook voor ons soms echt klimmen is. De camping heeft zeg maar verschillende verdiepingen en is prachtig aangelegd. De meeste plaatsen zijn bezet door luxe mobile homes, maar ook Vacansoleil tenten en staanplaatsen. Vacansoleil is de grootste aanbieder op deze camping met maar liefst 56 mobile homes en 50 tenten. Dat zijn er veel om te verhuren en dat niet alleen ook om schoon te maken. De tenten zijn in september opgeruimd en worden langzamerhand opgezet door het opbouwteam maar de mobile homes staan 6 maanden leeg.

Woensdag en donderdag hebben we eigenlijk maar weinig kunnen doen, woensdag was natuurlijk de reisdag van Roy en mij en donderdag kwamen de andere twee Pieter en Mirjam aan.

Pieter en Mirjam zijn hier vorig jaar ook aan het werk geweest en weten alles te liggen dus dat is erg fijn. Het zijn twee gezellige Brabanders die al 3 jaar voor Vacansoleil werken in Frankrijk en die dit zelfs zo fijn vinden om te wonen en te werken dat ze hier op zoek zijn naar een pand om een bed and breakfast te beginnen.

Vrijdag 1 april was dus onze oficiele werkdag en zijn we begonnen met poetsen en alles aan te sluiten. Zo liep ik een week eerder nog pizza’s bij Il Vulcano op Ameland en zo lag ik onder een mobile home om het gas, water, electra te installeren!

We zijn nu een dikke week verder, we hebben als team enorm veel lol, zijn al lekker op elkaar ingewerkt, lopen goed op schema kunnen ons zelfs weekend veroorloven , eten samen, halen om de beurt brood bij de bakker in het dorp dus helemaal goed!

Eergisteren zijn de eerste tenten gebouwd door de tentbouwers en gisteren hebben ze onze receptietent opgezet die ik vandaag met het team voor een gedeelte heb ingericht! Moet nog enigszins informatie worden gehaald bij de plaatselijke vvv, en nog wat worden schoongemaakt, maar daar hebben we alle tijd nog voor!

Ik heb al best veel gezien van de omgeving en deze is prachtig!! Hiervan een aantal foto´s onder dit bericht te zien!!

Voor nu iedereen een goed weekend! Ik ga ook lekker weekend vieren en morgen reizen we met het team naar Chapaize en Shalon sur Soane, het plaatsje waar Pieter en Mirjam een pand op het oog hebben. Een trip van 1,5 uur dus waarschijnlijk veel foto momenten!

Tot later! Au revoir! Liefs


  • 09 April 2011 - 19:02

    Jolanda:

    Heeeey Buddy!!

    Mooi verhaal, leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Foto´s zijn om jaloers op te worden, het is daar echt mooi zeg! Heb je daar skype? Want wil binnekort wel ff bellen :)

    Dikke kus

  • 11 April 2011 - 12:07

    Marinka:

    Hai Girl,

    Nice story! Klinkt allemaal erg goed! De zon doet hier gelukkig ook erg zijn best, genieten dus!
    Heel veel plezier de komende tijd..en ik zal je waarbenjij in de gaten houden!
    Leuk om af en toe ff een verhaaltje te lezen!

    Have fun, kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Clairvaux-les-Lacs

Une nouvelle expérience!!

Recente Reisverslagen:

27 Oktober 2011

Top, top, top!

09 Oktober 2011

Plekken waar je nog lang van na droomt…

26 September 2011

Op pad!

16 September 2011

Het seizoen is voorbij!

28 Augustus 2011

Chaos in Trept!
Marieke

Actief sinds 08 Feb. 2011
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 60794

Voorgaande reizen:

03 November 2014 - 20 November 2014

Rondreis Sri Lanka

05 November 2013 - 20 November 2013

Vietnam!!

17 Oktober 2012 - 14 November 2012

India!!

02 Mei 2012 - 13 Oktober 2012

La Belle Vie

15 November 2011 - 25 Maart 2012

Winterseizoen im Deutschland!!

30 Maart 2011 - 12 November 2011

Une nouvelle expérience!!

Landen bezocht: