Genève - Reisverslag uit Clairvaux-les-Lacs, Frankrijk van Marieke Vording - WaarBenJij.nu Genève - Reisverslag uit Clairvaux-les-Lacs, Frankrijk van Marieke Vording - WaarBenJij.nu

Genève

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

09 Juni 2011 | Frankrijk, Clairvaux-les-Lacs

Genève is een prachtige stad, hier 90 km vandaan, gelegen in Zwitserland, wij waren nieuwsgierig en reden er vorige week vrijdag naar toe. Een prachtige route die ik tijdens mijn heenreis ook al eens had gezien, alleen het verschil was overduidelijk.

Eind maart toen ik en Roy naar Clairvaux reden was alles dor en grauw en nu alles groen en in de bloei was, waren de uitzichten en de weg er naar toe vele malen mooier!

Genève is een stad, een echte stad met 185.000 inwoners, veel studenten en erg internationaal. Je vindt er vele universiteiten en veel zakenmensen. Het is er druk, mensen hebben haast, rennen voor de tram, bus of de trein. Iets wat in Clairvaux niet voorkomt! Daar is iedereen rustig en het is er gemoedelijk, sterker nog er is geen eens een tram, bus of trein!

Je merkt dat het een grote stad is, wanneer je het metro station inloopt, wat wij voornamelijk deden, omdat hier mensen met H&M tasjes vandaan kwamen, zijn er gigantische winkelcentra onder de grond! Je kan er werkelijk voor van alles en nog wat terecht!

Omdat Clairvaux een klein dorpje is en waar het ophoudt met een bakker, supermarkt en wat goeie eettentjes, was het wel even lekker om wat winkels te zien en wat spulletjes te halen.

De straten worden gevuld met zakenmensen, die rennen voor hun afspraak, honderden mensen, kinderen en door de vele gokkers. Balletje balletje, was in Genève niet zomaar een straatspelletje, maar hier was serieus over nagedacht. Omdat dit verboden is, overigens in de meeste steden, zijn er meestal 2 op de uitkijk, wanneer deze politie zien of ander gevaar fluiten ze en in een mum van tijd is alles opgedoekt. Het groepje wat bij elkaar hoort, is verspreid en er lijkt niks aan de hand. Ongelofelijk!

Na een hele sjoktocht door de prachtige stad, waren we er eigenlijk wel een beetje klaar mee, we hadden lekker geluncht en liepen al richting de parkeergarage. Ik was met Roy en die is nogal fan van mooie auto’s spotten! Hij moest wachten voor de H&M en tja ik moest wachten zodat hij weer één of andere dikke bak op de foto kon zetten. Na nummer 377469, kwamen we in een gigantische winkelstraat terecht, Genève bestaat namelijk uit meerdere wijken en dus ook meerdere centra. Prachtig om te zien!

Voor de gemiddelde Nederlander onbetaalbaar, maar het was geweldig om te zien, hoge hak en kak gehalte liep je geërgerd en arrogant aan te kijken met hun nieuw gekochte Gucci, D&G, Chanel kleding!

Kortom een prachtige stad, echt de moeite waard, maar de prijzen zijn enorm hoog en je moet er zeker niet heen willen met buggy’s of kleine kinderen.

Het is natuurlijk niet alleen maar leuke dingen doen, er moest zaterdag gewoon weer gewerkt worden! Eindelijk beginnen de weekenden wat drukker te worden, doordeweeks is het nu nog een drama, we beginnen ons bijna te vervelen… haha.

Sinds zaterdag, laat het weer ons een beetje in de steek, s ’nachts is het koud in de tent en het heeft flink geregend waardoor het erg vochtig is. Mensen gaan eerder weg, zijn niet blij met het weer en ja daar zijn ook wij van Vacansoleil verantwoordelijk voor! Haha helaas niet, anders had ik er wel wat aangedaan, maar helaas ook mindere dagen horen erbij!

Aankomend weekend, zitten we op de tenten na volgeboekt! Het is voor vele mensen namelijk een lang weekend net als in Nederland is het hier ook gewoon pinksterweekend!
Nu maar duimen voor goed weer! Ben hier natuurlijk niet om mijn lange broek aan te hebben en te bibberen s’nachts!

En en en, Jolanda en Berend ( 2 lieve vriendjes) hebben geboekt!! jeeeehooeeee van 8 juli t/m 14 juli! heerlijk ik verheug me erop!

Voor iedereen : Een heeeeel goed pinksterweekend! En tot de volgende keer!

Liefs uit Clairvaux

• 14 Juni 2011 - 11:14

Marinka:

Hai girl,

Nice story! Leuk om weer ff te lezen! Genève...klinkt goed!!! :D

Ben nog niet begonnen aan een brief..ben niet zo'n schrijver,
    maar zal er binnenkort ff tijd voor vrij maken!

Hoe is ie verder daar? Alweer nieuwe boekingen?
    Hier is verder alles goed! Druk met werk & studie..
    en met de tramritten van paps..seizoen is weer begonnen :D

Fijne week, we contacten!

(K)

• 25 Juni 2018 - 14:35

Bianca:

Hoi marieke.

Heb zelf mtro heerlen gedaan en goede vriend van mij doet jouw werk al 7 jaar richard c verleden jaar Italië

Heb jij nog tip voor super grote supermarkt. Max 100 km vanaf de camping we gaan 12 7 naar fayolan.
    En andere tips voor tienef van 14 mijn dochter.

Groetjes bianca van Osch Biancaa1979@hotmail.com