Varanasi- Agra - Dehli - Reisverslag uit Jaisalmer, India van Marieke Vording - WaarBenJij.nu Varanasi- Agra - Dehli - Reisverslag uit Jaisalmer, India van Marieke Vording - WaarBenJij.nu

Varanasi- Agra - Dehli

Door: Marieke Vording

Blijf op de hoogte en volg Marieke

06 November 2012 | India, Jaisalmer

Alsof ik de afgelopen dagen in een sneltrein heb geleefd, ik verlaat vrijdagavond het indrukwekkende Varanasi, waar ik veel meemaak en wederom vertrek met het gevoel ' wauw wederom veel om over na te denken'...

Na het uitchecken en de laatste wandeling door de misselijkmakende, vieze, oude stad en de Ghats besluit ik alvast naar het station te vertrekken .. Want na alle hectiek in het heftige Varanasi, lijkt het me heerlijk de komende 4 uur in
dit rustgevende toeristen office te gaan zitten waar ik eerder over vertelde... Gewoon hier gaan zitten, toeristen bekijken die in alle spoed nog een ticket moeten regelen... Geïrriteerde reizigers die overal zoeken naar het apparaat waar je nummertjes kan trekken zoals bij de slager ... Maar dit niet gaan vinden... Terwijl ik rustig afwacht totdat mijn trein vertrekt !

Ik spreek een duits stel uit Münster, die ziek zijn geworden van het eten. We wisselen ervaringen uit, en kletsen een eind weg ... De trein vertrekt van hen en zeggen gedag.. Ik heb ze verteld over mijn winterseizoen in hesborn en ze roepen nog na " wir wollen ein gluhwein trinken am Weihnachtmarkt! ' haha heerlijk zulke mensen!

Vervolgens zit ik zo een uur te genieten van alle binnenkomende en vertrekkende toeristen... Na dit uur wordt ik aangesproken door twee Koreaanse jongens, die vragen of ik me niet verveel haha lachend antwoordt ik dat ik deze plek geweldig vind en het dus niet erg vind! Het lijkt ze leuk om een kaartspel te spelen en daar gaan we dan, ik gooi mijn IPod opzij en settel me in een yoga houding om met deze 2 onbekende Koreaanse jongens een kaartspel uit Korea te gaan spelen! Ik heb lol, heb het spel snel in de gaten en maak ze 2 keer in, waarschijnlijk lieten die schatten
me winnen want vervolgens ben ik degene die verliest!

Terwijl ik en de jongens lachend het spel spelen en duidelijk plezier er in hebben iemand anders in te maken, komt er een alleen reizende vrouw binnen... Ze begroet ons, gaat naast ons zitten, stelt zich voor, wil niet meedoen maar geniet van ons plezier!

En deze alleen reizende vrouw, reis ik inmiddels al 5 dagen mee rond, we bleken namelijk dezelfde trein van Varanasi - Agra te hebben! En naast elkaar! Deze spirituele, 58 jarige, Australische vrouw blijft maar zeggen dat het zo had moeten zijn!
En daar geloof ik dan maar in, want deze vrouw geeft me kracht en energie door het samen reizen ! We hadden een beetje dezelfde route, vandaar ook het feit dat we nog steeds samen zijn! We hebben dezelfde humor en lachen heel wat af!

Afin, onze reis naar Agra verloopt goed en there we go... Op naar een goedkoop hotel! Ann, zo heet mijn medereiziger heeft iets meer te spenderen als ik, maar doet graag met de zoektocht mee op zoek naar een gezamenlijke kamer !

Na een lange zoektocht waar de rickshaw ons langs 4 verschillende hotels brengt maar waar de prijzen dusdanig hoog zijn, eindigen we in een Lonely Planet adres met de goede prijs en een redelijke kamer !

We zijn in Agra voor de Taj Mahal en wat grappig was, is dat de man van de rickshaw de hoge prijzen gooide op ' het seizoen' ... Wat wij ons dan weer afvroegen is welk seizoen precies? Ik geloof dat de Taj Mahal daar namelijk al even staat en niet een week geleden met een aantal takelwagens is neergezet... Maar goed, waar het natuurlijk om draaide was het feit dat de beste man maar bij een aantal hotels commissie krijgt... Eenmaal bij het door ons gevraagde hotel was de vriendelijkheid en behulpzaamheid dan ook gauw over!

India is absoluut niet gemakkelijk om door heen te reizen, hier kan je niet op voorbereiden zeker niet op wat je onderweg allemaal tegenkomt maar het oplichten, het gelieg, het constant op je hoede zijn en het onderhandelen over prijzen van een kamer, een fles water, een pakje koekjes, een appel of een banaan wordt ik echt niet goed van!

Ik en Ann bezoeken zaterdag de de bekende Taj Mahal, wat echt een ones in a lifetime experience is en geniet na het hectische Varanasi van de rust in Agra...

Zondag reizen we naar Dehli, waar ik nou niet echt naar uit had gekeken door van veel reizigers te hebben gehoord dat deze stad onwijs druk was. En na er te zijn geweest kan ik jullie schrijven dat dit niet het enige is ... Voor mij nooit geen Dehli meer! Misselijkmakend, absurd, bizar, hectisch, chaos, smerig alles wat je je maar bedenken kan was hier aanwezig! Overal waar je liep was er een ' wauw dit kan niet waar zijn' gehalte...

Smerige straten, waar je letterlijk een sjaal voor je mond en neus moest houden, halfdode kippen gevangen in kleine hokjes, geite koppen opgestapeld op straat, half gedode dieren, straatkinderen, zwervers met een zware, onherstelde breuk in arm en/ of been het was werkelijk te ranzig en zielig voor woorden!
Mede dankzij de ontzettend onvriendelijke hotel eigenaar die zijn hotel ' New City Palace' noemde, wat meer een ghetto was, hadden Ann en ik dus niet zo'n leuke indruk van Dehli!

Rajasthan, waar ik me in Hampi enthousiast over heb laten maken, is mijn laatste bestemming! En hier vanochtend aangekomen na een 18 uur durende treinreis, was een opluchting! Na wat stress en moeilijke momenten in Varanasi en de gekte in Dehli was de plek waar ik me zo op verheugt had werkelijk een kleine droom die uitkwam!!

Back to the dessert! Ann en ik gaan samen ( gewoon omdat het kan) 3 dagen lang genieten van de uitgestrekte woestijnen en slapen onder de sterren, waar we weg kunnen dromen na de hele dag op kamelen te hebben gereden!

Ondanks de laatste week waarin ik nog veel ga beleven, verheug ik me erop weer naar Nederland te gaan.. En ik ben er zeker van dat deze reis mijn leven heeft veranderd...

Voor nu heel veel liefs en voor wie wil een stinkende knuffel uit India!

Foto's kunnen niet geplaatst worden maar zijn te zien op Facebook!

Xx marieke



  • 07 November 2012 - 09:11

    Sanne:

    Wederom weer een leuk verhaal! Echt super dingen die je doet en beleefd! Maar in die steden lijkt mij die armoede en alles ook wel heftig!
    Veel plezier nog de laatste week!
    liefs xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Jaisalmer

India!!

4 wekenlang backpacken in India

Recente Reisverslagen:

10 November 2012

Van hectische stad naar de woestijn!

06 November 2012

Varanasi- Agra - Dehli

31 Oktober 2012

Hampi - Varanasi 1305 km

25 Oktober 2012

Fietsen in Hampi

21 Oktober 2012

Mumbai - Goa
Marieke

Actief sinds 08 Feb. 2011
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 60506

Voorgaande reizen:

03 November 2014 - 20 November 2014

Rondreis Sri Lanka

05 November 2013 - 20 November 2013

Vietnam!!

17 Oktober 2012 - 14 November 2012

India!!

02 Mei 2012 - 13 Oktober 2012

La Belle Vie

15 November 2011 - 25 Maart 2012

Winterseizoen im Deutschland!!

30 Maart 2011 - 12 November 2011

Une nouvelle expérience!!

Landen bezocht: